DUCH I MATERIA CZ 1 - mój pogląd

  ‭(‬txt‭ ‬10‭ ‬ston‭)

Wstęp‭ ‬-‭ ‬ja i leworęczność.

Na wstępie pragnę odnotować,‭ ‬że ten temat ma ścisły związek z pamiętnikiem w którym opisane jest moje doświadczenie śmierci klinicznej‭ (‬NDE‭)‬,‭ ‬oraz ma też ścisły związek z moją osobowością.‭  ‬Chciała bym też napisać coś nie coś o swoim samopoczuciu‭  ‬jakie powstawało w kontakcie ze środowiskiem,‭ ‬który mnie otaczał,‭ ‬gdyż ma bardzo istotne znaczenie dla‭  ‬tematu‭ „‬Duch i Materia‭” ‬jako związku przyczyny i skutku.

‭„‬Jestem mańkutem‭ (‬leworęczna‭)‬.‭ ‬W latach‭ ‬60.‭ ‬w szkole podstawowej zmuszano mnie,‭ ‬abym pisała prawą ręką.‭ ‬Bywało tak,‭ ‬że po lekcjach musiałam zostać,‭ ‬by zapisać strony kartek prawą ręką.‭  ‬Dzieci mi dokuczały.‭ ‬Zwracano się do mnie per‭ „‬śmaja‭"‬,‭ ‬jakbym nie miała własnego imienia.‭   ‬Fakt,‭ ‬że jestem‭  ‬leworęczna‭  ‬sprawił również,‭ ‬że od dziecka byłam w sporze z wiarą w Boga,‭ ‬którą utraciłam po tym,‭ ‬jak zakonnica zakomunikowała dzieciakom‭ ‬,‭ ‬że leworęczni są dziećmi diabła.‭ ‬W jej osądach utwierdził mnie temat z historii o inkwizycji.‭ ‬Jakby tego było mało,‭ ‬leworęczność uznawana była za upośledzenie.‭ ‬Brak tolerancji sprawił,‭ ‬że stałam się samotniczką.‭ 

Inne moje doświadczenia z dzieciństwa‭  ‬odsłoniły,‭ ‬że prezentowałam się inaczej i często sprzecznie z przyjętymi zasadami‭ ‬-‭ ‬a więc byłam kontrowersyjna‭ „‬inna‭”‬.‭ ‬Przykłady takie,‭ ‬głęboko wpisywały się w mojej pamięci,‭ ‬choćby np:‭   ‬lekcja fizyki z zakresu prądu i światła.‭ ‬Wtedy na lekcji oznajmiłam nauczycielowi,‭ ‬że‭ “‬światło jest inteligentne‭”‬.‭ ‬Moje stwierdzenie wywołało burzę śmiechu i zaprzeczenia.‭ ‬Pamiętam jak głupio mi się wtedy zrobiło i wycofałam się jako skompromitowana uczennica.‭ 

Skąd takie myśli wpadały mi do głowy‭ ‬,tego długo nie wiedziałam‭?‬.

Uznawałam,‭ ‬że nie mam swojego anioła stróża,‭ ‬który by mnie chronił.‭ ‬Unikałam rówieśników,‭ ‬zaszywałam się w się tam,‭ ‬gdzie nikogo nie było.‭ ‬Stawałam się samotnikiem i oddawałam się‭  ‬wrodzonym zdolnościom plastycznym a wolny czas spędzałam na łonie natury obserwując świat przyrody.‭ ‬Przez wiele lat nie dawała mi‭  ‬spokoju ta selekcja ludzi leworęcznych‭ (‬od diabła‭)‬.‭ 

Dziś dorosłam by o tym pisać.‭ ‬Po swoich dziecięcych doświadczeniach i wiedzy czerpanej z natury stałam się realistką a obcowanie z przyrodą rozwinęło mnie duchowo.‭ ‬Bardzo pomocne okazało się również doświadczenie ze śmierci klinicznej,‭ ‬które pozwoliło mi wszystko poukładać i poznać prawdziwą stronę‭  ‬osobowości,‭ ‬duchowości i wiary.‭ ‬Dziś poświęciłam się parapsychologii,‭ ‬a moją pasją‭  ‬nadal jest fotografowanie przyrody‭  ‬i‭ malarstwo. 

 obraz olej:‭ “ ‬Każdy ma swoją ścieżkę‭”

Zastanawiam się tylko,‭ ‬czy‭  ‬rodząc się jako leworęczne dziecko,‭ ‬byłam zaznaczoną‭ ‬,‭ ‬by stawiać czoła utartym schematom rzeczywistości,‭ ‬oraz czy jestem prowadzona przez Kogoś‭ ‬,kto toruje mi drogę do wyznaczonego z góry kierunku.‭ 

Jeśli tak,‭ ‬to jestem narzędziem w jego‭ „‬rękach‭“ ‬i być może‭;

-‭  ‬pisane mi było wyprostować‭  ‬prehistoryczne wierzenia‭  ‬z wierzeniami współczesnymi‭?

-‭  ‬pisane mi było przerwać temat tabu dotyczący umierania‭  ‬i śmierci,‭ ‬tak negatywnie zapisanego w naszej świadomości z powodu wpływów kapłanów na wiernych,‭ ‬-‭ ‬ale żeby tego dokonać,‭ ‬muszę udowodnić czy Duch‭  ‬istnieje i czy wpisany jest w materię.‭                                                                       Pociesza mnie fakt,‭ ‬że nie jestem jedyną na świecie z leworęcznością:

LEWORĘCZNI GENIUSZE 


 foto źródło .crazynauka.pl

‬Leworęczni,‭ ‬zwani też mańkutami,‭ ‬mają niekiedy trudne życie.‭ ‬Na ich temat‭  ‬od pradziejów krążą legendy.‭ ‬Jedni uważali ich za bóstwa,‭ ‬inni za demony. Pisarz Michael Barsley,‭ ‬też leworęczny,‭ ‬tak napisał o mańkutach:‭ „‬Jest rzeczą zastanawiającą,‭ ‬jak niewiele napisano do tej pory o tej mniejszości i o przesądach,‭ ‬których pada ona ofiarą‭"‬.

‭ ‬Rozumiem problemy leworęcznych,‭ ‬gdyż sama do nich należę,‭ ‬i,‭ ‬tak jak wielu z nich,‭ ‬odczułam tego skutek..‭ ‬Słusznie spostrzeżono,‭ ‬że leworęczni są odmieńcami.‭ ‬Jednak ich odmienność nie działa na szkodę innych i dziwię się,‭ ‬dlaczego jeszcze nie tak dawno temu byli traktowani jak trędowaci.‭ ‬Powszechnie wiadomo,‭ ‬że obdarzeni są wielką wyobraźnią,‭ ‬talentem,‭ ‬mają szczególny sposób bycia,‭ ‬niezrozumiały dla przeciętnego człowieka.‭ ‬Wszystko to razem sprawia,‭ ‬że prezentują się inaczej i często sprzecznie z przyjętymi zasadami‭ ‬-‭ ‬są więc kontrowersyjni.‭ ‬Odwaga i łamanie barier wynosi ich na szczyty sławy.‭ ‬Mańkutami są często artyści,‭ ‬tak jak malarze Van Gogh czy Eduard Manet.‭ ‬Zbyt wielu wielkich aktorów,‭ ‬polityków na najwyższych‭  ‬stanowiskach,‭ ‬genialnych naukowców czy ludzi o nowatorskich pomysłach jest leworęcznych,‭ ‬by można było to uznać za przypadek. Zdolność przestrzennego postrzegania,‭ ‬wrażliwość na piękno natury,‭ ‬wolność duchowa i inne cechy przyczyniły się do tego,‭ ‬że leworęczni często przejawiają nadprzyrodzone zdolności.‭.‬Czy bogowie egipscy byli mańkutami‭? 

Na ich posągu,‭ ‬atrybut profesji trzymają w lewej ręce‭ ‬-‭ ‬tej obdarzonej mocą. W czasach starożytnych traktowano ich jako obdarowanych przez bogów.‭ ‬Co więcej,‭ ‬często samych bogów być może uważano za mańkutów.‭ ‬Na przykład bogini Atena w lewej ręce trzyma swój najważniejszy atrybut‭ ‬-‭ ‬węża.‭ 

Często także lekarze czy wróżbici przedstawiani na starożytnych inskrypcjach,‭ ‬obrazach czy rzeźbach właśnie w lewej ręce trzymają atrybuty swojej profesji.‭ ‬Czy oni wszyscy byli mańkutami,‭ ‬czy też uważano,‭ ‬że powinni nimi być ze względu na to,‭ ‬kim byli‭?

Tak więc w starożytności leworęczni żyli w poważaniu,‭ ‬a wokół nich unosiła się nawet otoczka boskości.

‭ ‬ZŁE CZASY‭  ‬DLA‭  ‬LEWORĘCZNYCH

‭ ‬Wszystko to Zmieniło się wraz z nadejściem chrześcijaństwa. Poganie wierzyli w dobre bóstwa Natury oraz w demony,‭ ‬które były oznakami chaosu ziemskiego i boskiego gniewu.‭ ‬Religia chrześcijańska wyparła wierzenia pogańskie,‭ ‬na ich miejsce wprowadzając anioły i diabły.

W Średniowieczu leworęczność przypisywano czarownicom i czarownikom sprzymierzonym z diabłem.‭ ‬Ponieważ wcześniej mańkutów uznawano za bóstwa,‭ ‬wobec tego teraz kładziono główny nacisk na to,‭ ‬by zmienić to nastawienie.‭ ‬Użyto wszelkich metod,‭ ‬aby ludzie zaczęli uważać ich za pobratanych z diabłem.‭ ‬Każdy,‭ ‬kto posługiwał się lewą ręką,‭ ‬podlegał inkwizycji‭ (‬oskarżeniu o czary‭)‬.‭ ‬Pogląd ten tak wrósł w świadomość ludzi,‭ ‬że dzisiaj leworęczni też niekiedy są źle traktowani,‭ ‬zwłaszcza w środowiskach niedouczonych.‭ ‬Ale aż do połowy XX wieku nawet wykształceni ludzie uważali leworęczność swych dzieci za wadę,‭ ‬którą trzeba korygować,‭ ‬a mańkuci kryli się ze swym‭ „‬kalectwem‭"‬.                                                                                                                                     

WYJĄTKOWOŚĆ POTWIERDZONA NAUKOWO. 

‬Na szczęście odkrycia naukowe obaliły ten mit i teraz leworęczność staje się rzeczą całkiem normalną,‭ ‬a nawet...‭ ‬pożądaną.‭ ‬Historia lubi zataczać koła. Koniec złego mitu nastąpił w‭ ‬1861‭ ‬r.,‭ ‬kiedy to francuski lekarz Paul Broca dowiódł,‭ ‬że prawa półkula mózgu odgrywa istotną rolę w postrzeganiu‭   ‬przestrzennym‭   ‬i‭   ‬ma związek z występowaniem wielu zdolności twórczych‭; ‬bo odpowiedzialna jest za rozpoznawanie wzorów,‭ ‬prawidłowości kształtów i ich wzajemnych zależności.‭  ‬Podlegają jej pamięć,‭ ‬intuicja,‭ ‬wyobraźnia,‭ ‬wrażliwość na piękno,‭ ‬poczucie humoru itp.‭ ‬Natomiast lewa półkula odpowiada za język pisany i mówiony,‭ ‬logikę,‭ ‬zdolności matematyczne,‭ ‬techniczne i naukowe.

Dalsze badania dowiodły,‭ ‬że lewa półkula odpowiada za działanie prawej strony ciała,‭ ‬natomiast prawa półkula‭ ‬-‭ ‬za lewą stronę.‭ ‬Okazało się więc,‭ ‬że na leworęcznych większy wpływ ma prawa półkula mózgu.‭ ‬Wykonywanie większości czynności lewą ręką stymuluje prawą półkulę,‭ ‬pobudzając zdolności twórcze,‭ ‬myślenie abstrakcyjne,‭ ‬emocje...

Z własnych obserwacji wiem,‭ ‬że leworęczni są ludźmi bezinteresownymi,‭ ‬a także mają często pewne zdolności paranormalne.‭ ‬Przynoszą szczęście tym,‭ ‬którzy nie odmawiają im pomocy.‭ ‬Nie mają natomiast żadnych cech odpowiadających diabelskiej naturze.‭  ‬ALICJA  ZIĘTEK

Komentarze

Popularne posty